رئیس دانشگاه آزاد مهریز در مراسم تجلیل از اساتید:

جایگاه علم و معلم بعد از انقلاب احیا شد

یزدفردا ": رئیس دانشگاه آزاد مهریز گفت: خدا را شاكریم كه در انقلاب اسلامی جایگاه علم و معلم حیاتی دوباره یافته است.

به گزارش یزدفردا، محمدرضا ابرقویی صبح امروز در مراسم تجلیل از اساتید این واحد دانشگاهی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری اظهار داشت: در هر جامعه‌ای، معلمان از مقام و منزلت والایی برخودارند و تمام جوامع بشری، پیشرفت، ترقی و تعالی خود را مدیون تلاش‌های خالصانه معلمان دلسوز خود می‌دانند و اساسا ارتقای سطح فرهنگی، علمی و معنوی هیچ جامعه‌ای بدون تلاش و اهتمام آنان، امكان‌پذیر نیست.
وی با اشاره به اینكه تعلیم و تربیت هدیه‌ای الهی است كه خداوند متعال توسط انبیای الهی بر بندگانش ارزانی داشته است و در مكتب اسلام، معلمان بالاترین مقام را پس از انبیا و اولیای الهی دارند، افزود: معلم نقش مهمی در استقلال و رشد و توسعه جامعه دارد و باید فارغ از دغدغه‌های متعدد به ایفای نقش سازنده خود بپردازد.
ابرقویی تاكید كرد: خدا را شاكریم كه در انقلاب اسلامی جایگاه علم و معلم حیاتی دوباره یافته است و نخستین احیاء‌كننده علم، دین مبین اسلام است و كسی كه در مسیر علم و دانش قدم بر می‌دارد ملائك الهی بال و پر خود را زیر پای او پهن می‌كنند.
وی عنوان داشت: ارتقای سطح فرهنگی، معنوی و علمی جامعه، مرهون تلاش‌های بی‌وقفه معلمان فداكاری است كه همواره با تحمل دشواری‌ها، برای تحقق اهداف آموزشی و پرورشی به یاری نوجوانان و جوانان عزیز می‌شتابند.
ابرقویی تاكید كرد: در ایران اسلامی، معلمان گران‌قدر در هنگامه‌های سخت و سنگینی چون دوران انقلاب شكوهمند اسلامی و لحظات صیانت از آن، مجاهدت و رشادت‌های كم‌نظیری از خود نشان دادند.
وی در پایان از معلم به عنوان اسطوره‌ جهاد، تندیس ایثار و از خودگذشتگی و طلیعه‌دار نور معرفت یاد كرد و گفت: تجلیل از این مقام شامخ در جامعه وظیفه همه است.


یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا